Ona TRI trenuje

jedzenie

Buraczkowo-marchewkowe kotlety wege

Kotlety z warzyw w wersji wege są niemal wszędzie w Sieci. I wcale nie jest trudno je zrobić. Pracochłonność? Mniejsza niż przy mielonych. Uwierzcie mi, bo obecnie między jednym a drugim karmieniem, czas jest dla mnie bardzo istotny.

kotlet1.jpg

Składniki: (tu należy się kilka słów wyjaśnienia, czemu będzie połowicznie. Przygotowałam wszystko na jedną masę, ale po starciu warzyw i ugotowaniu kaszy doszłam do wniosku, że podzielę masę na pół i zrobię dwie różne potrawy)

  • 1/2 porcji ugotowanej kaszy jaglanej (porcja była 1 szklanka kaszy na 2 szklanki wody)
  • 1/2 porcji startej marchewki i buraczka (porcja to 1 buraczek i 1 marchewka)
  • 4 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżka bułki tartej
  • 1 łyżeczka posiekanego koperku (można dodać innej zieleniny)
  • 1 garść pestek dyni (można użyć innych nasion)
  • 1 garść płatków owsianych suchych
  • odrobina mąki, jeśli placuszki nie będą się chciały formować
  • przyprawa garam masala
  • sól, pieprz do smaku

kotlet2.jpg

W misce mieszamy przestudzoną kaszę jaglaną ze startą marchewką i buraczkiem. Następnie dodajemy płatki owsiane, pestki dyni, koperek, przyprawy, oliwę z oliwek i bułkę tartą. Mieszamy masę, najlepiej dłońmi, żebyśmy mogli wyczuć konsystencję - lepi się, czy nie. Można dodać odrobinę więcej oliwy i mąki, aby kotlety się kleiły.

Piekarnik nagrzewamy do 200'C i wstawiamy kotleciki na 30 minut, z czego po połowie czasu przewracamy je na drugą stronę.

kotlet3.jpg

Można jeść na ciepło i na zimno!

Smacznego!